onsdag, august 22, 2007

Jeg har dimittert!

I går tirsdag 21.08.2007, var altså den store dagen.
Da hadde jeg endelig fullført min sivile førstegangstjeneste for Norge.

Tiden i siviltjeneste har gitt meg enormt mye, og når jeg ser tilbake på siviltjenestetiden i Stiftelsen Kirkens Bymisjon i Bergen, ville jeg ikke vært den foruten.

Jeg er også glad for å få vært med som distriktstillitsmann for siviltjenestemenn i Hordaland Sogn og fj. Det å kunne delta på møter med SVTU(Sivile vernepliktige tillitsmannsutvalg) og diskutere saker som omhandler siviltjenesten og tjenesterelatert tematikk, har vært opplevelsesrikt.

Siviltjeneste kan anbefales til alle som personlig ikke kan stå for hva det det norske militær står for, eller som ønsker å tjenestegjøre landet på fredlig måte.

Det er mulig å søke siviltjeneste ved sesjonen, og når som helst under den militære frstegangstjeneste.
Husk at ingen kan nekte deg å søke om siviltjeneste!

For mer informasjon, klikk på følgende linker;

Siviltjenesten i Norge

Vernepliktsverkets informasjon om siviltjeneste