mandag, desember 06, 2004

Kiwi-Bob raider igjen

Jeg leste på Dagbladet
( http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/12/06/416689.html ) om denne "Kiwi Bob" som dro fra kiwibutikk til kiwibutikk fordi: "Kjeden gir deg varene gratis hvis de er utgått på datoen. Har de ikke varen inne, får du penger. Og er varen øl, får du automatisk pengene tilbake. Det har Bob gjort det meste utav."

Og da jeg leste dette slo denne tanken meg, er dette veien til berømmelse å lykke? Det å saumfare alle kiwibutikker i håp om å få penger eller varer gratis?

Vel, om man ikke begynner å filosofere alt for mye, så har jo "Kiwi Bob" egentlig greid å få berømmelse, på sin egen lille måte. Han trengte iallefall ikke å stille opp på reality serier for å komme i avisa, som mange andre gjør. Og når jeg så nevner dette på denne siden, har han jo også fått min oppmerksomhet.

Men er han lykkelig?
Ut fra denne linken kan det jo tyde på det. Men hva er lykke? Hvem vet, kanskje han ikke er fullt så lykkelig allikevel? Men tid er nok noe han har mye av, for å tråle gjennom en Kiwi butikk tar nok sin tid!

Men jeg ville aldri orket å reist så mye for å komme i avisen iallefall.