torsdag, desember 16, 2004

Julen nærmer seg stadig.

Vær: regn
Dagsform: Opplagt

Har vært en liten stund siden jeg har skrevet noe nå.
kan ta en liten oppsummering.

Fredagskvelden som var ladet jeg opp til gradering med å se I-Robot sammen med noen fra klubben.

Lørdagen var det gradering som varte fra 11.00-16.00. Der fikk jeg også se en gradering opp til 3.dan! (tror desverre ikke at utøveren klarte å gradere seg.) Men det var mange kata som jeg ikke hadde sett før, som ble vist.
Jepp, og jeg klarte å gradere jeg, ingen minus! :D Men var veldig nervøs da. Grusomt når nervøsiteten tar overånd og påvirker en fysisk.
etter det var jeg på graderingsfest -Arti!

Søndag og mandag var jeg hjemme og slappet av, prøvde å skrive oppgaver og slikt.
så resten av uken har jeg vert på hybelen, handlet julegaver.

Ja, nå er det ikke lenge til jul, så forresten på nrk 2 i går et debatt program, der det ble diskutert den kristne formålsparagrafen og julefeiring på skolen. Human etisk forbund var der også, og hun Sæle fra Krf. kan tenke deg hvilken diskusjon det ble om dette! men må si at jeg foretrekker heller Sæle sine standpunkter om julen, enn Lederen for human etisk forbund sine meninger om jul. Jul heter jo Christmas på engelsk. Og den diskusjonen om Vinterfeiringen (?) til vikingene og slikt er det jo noe usikkerhet om når ble feiret.

Men Julens budskap blir stadig vanskligere å se for hvert år.
Det blir bare mer fokus på pakker, penger og pakker igjen.
Og en ting er sikkert, de fleste nordmenn feirer jul, enten de kaller seg kristne eller ikke.
Så da er det vel utfordringen å ikke glemme hvorfor vi feirer denne dagen da? Så er det noen som mener at kristendom er teit, så kan en jo spørre de: -feirer du jul?